عاشقانه

تواضع نردبان بلندی است

عاشقانه

تواضع نردبان بلندی است

در جواب شعر آقای خلیل جوادی

بنام حق مالک روز جزا                      خالق هستی ملک هر قضا 

شروع کنم بنام رب جلیل                     سلام جوادی آقای حاج خلیل 

صدات از بلند گوها شنیدم                    حرف حقی اما تو اون ندیدم 

بگم چرا تو اون خوابو میدیدی               شب قبلش چلوکباب چشیدی 

از بسکه اون شب تو زیادی خوردی        گلاب بروت رفتی بالا آوردی 

یا شایدم اهل مواد پوادی                      راستشو بگو آهای خلیل جوادی 

درستکه درس خوندیو لیسانسی              تو بحث دین ولی تو بی اسانسی 

جون مامان جونت قرآن تو خوندی          پاتو به مجلس قرآن کشوندی 

یه بار شده بری تو بحر قرآن                راهنمای زندگی مسلمان 

حالا اگه نرفتی هم بی خیال                  از این به بعد برو میشی توخوشحال  

منم برات صحنه ای از قیامت               بهت میگم ببین چطور میشه قیافت 

البته از قرآن میگم من برات                 و شایدم یکی دو تا روایات 

شیپورشو وقتی نواخت اسرافیل            جون میده هرکی هست حتی عزرائیل 

بنده خدا حتی خودش میمیره                 عزرائیل که یه عمره جون میگیره    

صدا میاد از طرف کردگار                    کجا هستند پادشه و خدمتکار

کجایید ای گردنکشان عاصی              خوردید نمک ولی با ناسپاسی

آهای زمین کجا رفته درختات               کوهها کوشند چی شد اون رودنهرات

وقتی جواب نیومد از مخلوقی              ساکت مونده عالم بعد از شلوغی

یه هو خدا اسرافیلو جون میده            سه بار بزن شیپورت اون میگه

هر جای دنیا که خوابیده باشی            از قبر خود باید سه سوته پاشی

اونجا دیگه حاجی باجی نداره              هر کی تو دستش یه کتابی داره

ولی یکی دست چپ و یکی راست       یکی سفید ولی یکی روسیاست

الیوم نختم علی لسان است              مهر گلی اونجا روی دهان است

بدون رخصت و اجازه ی حق               در نمیاد حتی زسنگی یک تق

حساب کتاب اونجا خیلی عیان            مثل روزه چه حاجت به بیان

هر کی خودش میدونه که چه کرده      عمرش اون تو چه راهی سر کرده

اول بهت بگم بدونی                        از این به بعد قشنگ نماز بخونی

هر کی نماز نخونده وای به حالش       هیچی دیگه نمیرسه به دادش

آخه نماز آدمارو میسازه                    نماز نخون قافیه رو میبازه

حفظ میکنه آدم از هر بدی                دور میکنه از هر دیو و هر ددی

نماز بخونی روزه هم میگیری              صائم شدی دست مردم میگیری

ایمان میاد تو قلب تو میشینه            بقیه اعمالت هم چنینه

نگاه نکن حاجی نماز میخونه             وقت جهاد کنج خونش میمونه

اون دنبال ریا و پست و مال              بهشت بره ؟ بخدا این محال

بهشت مال آدمای مخلص               حاجی تو از این جهت مفلس

داشتم میگفتم آقای جوادی             بگو بینم بند به آب ندادی

حساب کتاب اونجا فقط باخداست      اجازه شفاعتم از خداست

شفاعت با یک حساب ساده            بگم چرا خدا قرارش داده

یادت میاد وقتی محصل بودی           پیش بابات چقدر مقصر بودی  

وقتی توی 2 سه تا درس میموندی    تابستونا تجدیدیتو میخوندی

آخرشم نیم نمره کم آوردی              مخ معلمت رو هی میخوردی

معلمه بالاخره دلسوزه                    لب تو رو با نیم نمره میدوزه

قیامتم خدا از رو ترحم                    با امامامون میکنه تکلم

میگه حالا هرکیوکه دوس داشتین      توی دنیا باهاش قرار گذاشتین

بگید اینجا تا من نجاتش بدم             فضول رو هم خودم جوابش بدم

عمرتونو شما خوبا گذاشتین             امر منو فقط به پا میداشتین

اما حالا راجع خیام شنیدم میگفتی   یه بار دیگه بگو بینم چی گفتی

خیام از این حرفهای تو به دوره         بهتان نزن اون بیچاره تو گوره

تا اونجا که همه عالم میدونن           از حکمتش تو کتابا میخونن

منظور از اون شراب می طهوره        عرق سگی اون زمونا نبوده !

یارو خره گاو و کرده الهه                 تو زندگی ولی سرش به راهه

آزار اون نمیرسه به فردی               حداقل عمرش خورده به دردی

من وتو که مدعی شیعه ایم            رنگ و بویی بگو از اون دیده ایم

کدوم حق به حقدارش رسوندیم       ستمگرو کی سر جاش نشوندیم

از مالی که خدا به ما هی میده        حاجی تو خمس و ذکات کی میده

امر به معروف بگو الآن کجاست        جامعمون اینجوری لنگ در هواست

آره بابا اوضاع قاراش میش شده        عقیده ها دچار تشویش شده

دختره از صد تا پسر سرتره              از صدتاشون این خره باز خرتره

رو موتور داداش سیاه میشینه          دور میزنه دنیا اونو می بینه

بعضیاشون سر تخته بشورم            چطور بگم خاک عالم به گورم

یه پا روزین یچرخ مچرخ میزنن           روسری و  مانتو رو هم میکنن

از اون خری که گاوو میپرسته           خرتر همین الاغ شیطون پرسته

چونکه میخواد بدون هیچ قیدوبند       بره تو پارتی بگو و هی بخند

مثل کرما با دیگرون بلوله                 اکس بزنه تل بکشه تو لوله

واسه خودش دین جدید آورده           عجب کیشی ببین پدید آورده

به جون تو شیطون الآن مات شده     تو بازی با این خرا پات شده

لب ساحل یه گوشه ای نشسته        امیدشو به امثال تو بسته

خلاصه که حاجی خلیل جوادی         اگه به این حرفها تو هم گوش دادی

فکری بکن برا خودت دوست من         هم رگ و هم ریشه و هم پوست من

هر چه کنی یا که بگی خوب بدون      آخر داستان رو تو الآن بخون

روز جزا برای هر اهمی !!!                وا میکنن یه دفتر مهمی

بپا با شعرات نکنه یه وقتی              با دست خود بیفتی تو بدبختی

اگه اهل شور و شعر و شعوری         واسه خدا ساز بزن و تنبوری

این چیزها رو گفتم که تو بدونی         از این به بعد جایی آواز نخونی

جایی اگر بلندگویی تو دیدی             شتر دیدی بگو بابا ندیدی !

جایی اگر بلندگویی تو دیدی             شتر دیدی بگو بابا ندیدی !

جایی اگر بلندگویی تو دیدی             شتر دیدی بگو بابا ندیدی !

نظرات 13 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:36 http://www.reyshop.ir

با سلام

از وبلاگ شما بازدید کردیم. خیلی جالب بود وبلاگ قشنگی داشتی
در صورت تمایل از وبسایت ما نیز دیدن فرمایید

بـزرگتـریـــن و جــامـع تـریــن فـروشــگاه ایـنتــرنتــی ایــران

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com

باسپاس

.. چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 18:57

خوبه ولی زبونش به اندازه ی جوادی روون نیست.
کی کین جوابو داده؟پشت تریبون بوده یا رو کاغذه فقط؟

محمد پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:56

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما میداری

وقط تو نیستی که از این نمد دنبال کلاهی

حرفای یه مشت آخوند بی سواد تورو به بلاهت کشونده

شاید!!!!!!؟؟؟؟؟؟

مردمک شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 18:37 http://mardomak.blogsky.com

باافتخار لیک شدید
اگر به میزبانی شایسته ام قدم رنجه کن و با نظرت جرقه ای باش بر آوار تاریکی هایم

متشکر. همچنین
حتما

محمد جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 16:33

واقعا مسخره بود بسه دیگه تاریک فکری شعر بچه گونه ایی بود

اینم یه نظریه و نظر هر فرد برای خود فرد عزیزه!!!!

روزبه شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 17:00

به نام حضرت حق
من شعر آقای جوادی را شنیدم خیلی هم لذت بردم.مطمئنن با حقایق جامعه ما نزدیکی داره .این شهعر واقعیاتی است که ایشان با درایت و فن بیان زیبای خودشون و با بازی با کلمات تونستن اون رو بیان کنن.
حال اگه با روحیات بعضی ها ما سازگار نیست این فقط به ضعف و مشکلات همون افراد بر میگرده .
تو اون شعر هیچ توهین با اهانتی به اعمه یا مقدسات ما نشده بود .تنها به قشر بی سواد و ریاکار این دنیا اشاره کرده بود که اون هم جز حقیقت نبوده.حال شما مشکل رو باید تو خودتون ژیدا کنید .کمی تعمل کن... فکرکن البته اگه در حد توانته

ممنون از بازدید از این پست اما من نگفتم که با این مخالفم یا موافق فقط یک پست زدم برای شعر در مقابل شعر خلیل جوادی چون نمیدونم تو اون دونیا چه خبره فقط در حد نظر شخصی میگم جانب احتیاط باید همه ی جوانح را بررسی کرد

فرزاد شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:44

سلام
دو تا نکته :‌شعر خلیل جوادی کنایه ایست از افرادی که داعیه دین را به دنبال خود میکشند اما سراسر فساد هستند، نه اینکه واقعا اون دنیا این خبره دکتر جان...

دو : چیزهایی که تو نوشتی (درسته که تمام تلاشت رو کردی که به سبک خلیل جوادی باشه) اما از اون که بگذریم معلومه که همچنان از تنها چیزی که استفاده نمیکنید منطق و عقل هست و فقط طوطی وار حفظ کردی ، فکر که برای عصر حجر باشه مملکت ما همیشه عقب مونده میمونه...
(اینم نظر منه اما فکر کنم اینجا برای نظر دادن گذاشتی اگه نظرای خاصی باید باشه لطفا بالاش بنویس : نظرای موافق من، چون دیدم نوشتی این نظر شماست و واسه خود فرد عزیزه. پس بهتره نظرسنجی رو برداری بیشتر حال میکنی)

این هم نظریست نه تنها من بلکه همه جز ... از اون دنیا خبر ندارن
اینا هم نظریه

ستاره شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:49 http://setarehbaroon.blogfa.com/

این شعر بود پس چرا اینقده سکته داشت سکته کردم تا خوندم
بگید اینجا تا من نجاتش بدم
فضول رو هم خودم جوابش بدم

ایول/من عاشق دوازده تا امام و پیامبر و دخترشم /پس یه راست رفتم بهشت /بی خیال دنیا رو تا میتونم کیفم کوکه/میدونی چیه من چن بار خواب کربلا رو دیدم یه بار هم سوریه رو میدونم اماما دوسم دارن پس هر کاری دلم بخواد میکنم[هورا][مغرور][نیشخند]

رزا شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:48

اصلا شعر شما رو با شعر آقای خلیل جوادی مقایسه نمی کنم .مقایسه شعر شما با شعر آقای جوادی مثل مقایسه کرم شب تاب می مونه با ماه تابان.البته منظورم از کرم شب تاب شعر شماست...

نیلوفر یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:42

واقعا چقدر جای تاسف داره که طوطی وار یک سری مسائل را عنوان می کنی بدون آنکه کمی فکر کنی.
دوست من جبهه گیری بیخود کار عاقلان نیست.
من جای شما بودن چندبار دیگه شعر ّقای جوادی را میخوندم اما اینبار با تامل!

ابنم یه نظریه...
بابا این شعر من نیست
تواینترنت خوندم گفتم بزارم تا بعضی ها هم بخونن و نظر بدن

نیما جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:57

سلام.واقعا برای شما و افکارتون متاسفم!!!
یعنی واقعا انقد عقده ای هستی که باید تو شعرت به آقای جوادی بی احترامی کنی؟
اصلا مگه تو نظرات بالا هم نگفتی که هر کس نظری داره ژس چطور به خودت اجازه می دی در مقابل نظر دیگران وایسی؟
اگه خیلی دوس داشتی خودت راجع به قیامت می گفتی نه در مقابل نظر کسی!!!!واقعا واست متاسفم...برو فکر کن!!!البته اگه می تونی!مخ شما شستشو شده!
خیلی شعر ضعیفی بود حتی نتونسته بودی در مقابل حرفای آقای جوادی دلیل منطقی بیاری!فقط خواستی مخالفت کنی!!!
خیلی دلم می خواد عاقبت شما هارم ببینم اون دنیا

اینم نظر لطفه....
اینم یه نظریه...
البته باب این شعر مال من نیست تواینترنت یجا خومندم گفتم بزنم اینجا دیگرونم نظری یدن بابا به من چه ربطی داره هر کی یه نظری داره...

تنها یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:03

واقعا مزخرف بود به اینکه نمیگن شعر به این میگن شروور یک مشت آدم کوته فکر

بی خیال شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 15:45

بابا بی خیال هرچی تو اینترنت دیدی بر تدار بزار تو وبلاگت اول به دو نفر نشون بده ببین این شعر هست یا ... شعر وزن و قافیه که تعطیله مفهوم و محتوا هم که در حد در پیت بابا شما خیلی خواستی جواب بدی دو تا ایه می ذاشتی تو وبلاگت که حیثیتت هم زیر سوال نره شرمنده ولی جدا از مفهوم و محتوا که مذهبی بود از وزنو قافبه اش حالم بهم خورد بازم شرمنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد