عاشقانه

تواضع نردبان بلندی است

عاشقانه

تواضع نردبان بلندی است

هفت نصیحت مولانا

هفت نصیحت مولانا  

  

• باشفقت و مهربان باش (مثل خورشید)
 

• بخشش و عفو داشته باش (مثل دریا )  

  

متواضع باش و کبر نداشته باش (مثل خاک)  

 

• وقتی عصبانی شدی خاموش باش (مثل مرگ)  

  

 • اگرکسی اشتباه کرد آن رابه پوشان (مثل شب)  

    

گشاده دست باش، جاری باش، کمک کن (مثل رود)  

   

• اگر می‌خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه 

........... 

 

چند نکته حکیمانه  

تفاوتهای خون و اشک 1.خون قرمزه رنگه عشقه ، اشک بیرنگه درد عشقه . 2.خون وقتی میاد بیرون میسوزه اما اشک اول میسوزه بعد بیرون میاد. 3.خون مال زخم جسمه ولی اشک مال زخم روحه. 4.جای زخم خون خوب میشه ولی مال اشک خوب نمیشه. 5.خون همیشه مال درد و غمه ولی اشک بعضی وقتا مال خوشحالیه 

 

///////////////  

 

نه!!!!! 

پسر جواب داد : نه ! پرسید : آیا دلت می خواد تا ابد با من بمونی‌؟ گفت :‌نه ! سپس پرسید :‌ اگر ترکت کنم گریه می کنی ؟ و بار دیگر تکرار کرد :‌ نه ! دختر خیلی ناراحت شد .... وقتی برای آخرین لحظه با چشمانی که پر از اشک بود به پسر نگاه کرد ..... پسر دست هایش را گرفت و گفت :‌ تو قشنگ نیستی بلکه زیبایی .... من نمی خواهم تا ابد با تو باشم بلکه من نیاز دارم که تا ابد با تو باشم و اگر تو روزی مرا ترک کنی ... گریه نمی کنم .. می میرم

////////// 


۱.اگه اولش به فکر آخرش نباشی، آخرش به فکر اولش می افتی.
2.
لذتی که در فراق هست، در وصال نیست! چون در فراق شوق وصال هست و در وصال بیم فراق!
3.
آغاز کسی باش که پایان تو باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد