عاشقانه

تواضع نردبان بلندی است

عاشقانه

تواضع نردبان بلندی است

باز هم پاییز از راه رسید....

پاییز فصل هزار رنگ و هزارخاطره ،فصل دوستیهای هزار ساله،فصل زرد نارنج و ترنج ،فصل مهر و مهربانی، فصل شورونشاط نوجوانی ایست

پاییز همیشه یک دنیا تازگی و یک بغل حرفهای تازه و شنیدنی دارد. فصل ایست که برگهایش همه خواندنی ایست وهیچ کس از دوره ی آن خسته ودلزده     نمی شود.خاطرات پاییز پشت نیمکتهای چوبی وخط خطی شده و روی تخته سیاه گچ نویسی شده شکل می گیرد و بعد 9 ماه از بهترین روزهای نابترین لحظه های زندگیتان را پر از طراوت و جاودانگی می کند.

مهر سر آغاز فصل آسمانهای آبی یا ابری،بادهای سرد،غروبهای دل انگیز، برگهای نارنجی ایست؛اما همیشه بوی تازگی میدهد،بوی دوستیهایی که تجدید می شود.بوی قهر وآشتیهایی که تکرار می شود. بوی کتابها و دفتر های تازه ای که ورق می خورند وبوی اخمها و لبخندهای معلمهایی که همیشه خدا برای فردا وفرداهای ما‍‍‍ دلنگران اند. مهر عطر کهنه خاطرات غبار گرفته بزرگتر ها را هم به همراه دارد.اولین روز مدرسه، وقتی کوچه پس کوچه های شهر پر می شود از قیل وقال بچه هاآنها هم همراه با نفس گرم مهر قدم بر سرزمین رنگی خاطراتشان می گذارند و یاد روز های خوشی را زنده می کنند-فارغ از دغدغه های زندگی ماشینی ویکنواختی ملالآور روزهاوشبهای که از پس هم میآمدند-دنیا را شوروشرسرخوشانه،نوجوانانه پر می کردند. روزهایی که دیگر هرگز تکرارنمی شوند.

شاید اگر کمی دقت کنید،در پس نگاه حسرتبار آنها حرف ناگفته دلشان را بخوانید:

                  ما قدر لحظه های خوش مدرسه را ندانستیم شما بدانید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد